Een andere lijn waarop veel SGMm treinstellen zijn ingezet betreft de lijn Utrecht-Baarn. Daarom wordt besloten om snel verder te reizen naar Baarn. Eenmaal in Baarn aangekomen hoeft niet lang gewacht te worden totdat treinstel 2976 om 15.12 uur komt aangereden. Net zoals de 2979 is ook van de 2976 de koppeling defect en amateuristisch spatwaterdicht gemaakt. Nadat de Sprinter is aangekomen, stappen de nodige treinliefhebbers uit om een foto van het treinstel te maken.
Ik besluit een aantal foto’s te maken van het in- en exterieur van de trein. Na een aantal foto’s te hebben gemaakt wordt snel naar een stukje vrije baan gelopen nabij station Baarn. Om 15.24 uur gaan de slagbomen van de nabijgelegen overweg dicht en komt de 2976 die onderweg is naar Utrecht langs gereden.
Terwijl ik onderweg naar huis ben, zakt de zon langzaam naar de horizon. Dat zorgt voor een prachtig licht en ik besluit om te kijken of op station Overvecht nog een SGMm aankomt. Om 16.29 uur staat (wederom) treinstel 2993 gereed op station Utrecht Overvecht voor de rit naar Almere Centrum.
Met de laatste foto op station Overvecht, is het nu echt de laatste keer geweest dat ik een SGMm treinstel in dienst op de foto heb gezet. Het zal nooit mijn favoriete materieel worden, maar het was leuk om een dagje vrij te maken om de SGMm stellen nog op een aantal plekken te kunnen fotograferen.
Op een druilerige zondag 19 december 2021 besluit ik, in aanvulling op mijn SGMm afscheidsdag, nog even naar de TMA Terminal te gaan in het Amsterdam Westelijk Havengebied. Een deel van de SGMm treinstellen die buitendienst zijn gesteld zijn hier op één van de sporen tijdelijk gestald. Schuin voor de sleep SGMm treinstellen staat de grijze RFO 6702.