SSN Thüringer Wald Expres – september 2007

Naast de ‘standaard’ stoomlocomotieven is er ook een in aanbouw zijnde replica van de Adler-trein te zien. Deze trein stond in het spoorwegmuseum van Nürnberg waar één loods volledig is afgebrand op 17 oktober 2005. Ook de restanten van de Adler stonden in de werkplaats van Meiningen. Waarschijnlijk om de constructie van de “nieuwe” gelijk te houden zoals de “oude” was. Overigens was de oude Adler ook al een replica.
Hieronder een foto van het rijtuig van de Adler.
Hieronder een foto van de tender van de Adler locomotief.
Na de locwerkplaats bekeken te hebben wordt het weer tijd om richting het hotel te gaan. Onderwerg is er nog een mogelijkheid een foto te maken bij station Walldorf. Wederom is de 35 1097 de gelukkige om op de gevoelige plaat te worden vastgelegd naast een lokale boemel van de STB.

In Wernhausen is er wederom de mogelijkheid om een foto te maken vanwege het kopmaken van de locomotief. Dat betekent dat de locomotief aan de andere kant van de trein wordt vastgekoppeld. Omdat ik al genoeg foto’s van de locomotief zelf heb gemaakt, is het wat mij betreft tijd om een ouderwets armsein te fotograferen met daarachter het seinhuisje van Wernhausen. Vervolgens zet de trein weer koers richting het hotel.

De laatste dag is gereserveerd voor de terugreis. De 35 1097 brengt ons weer naar Erfurt waar de V200 het weer overneemt tot aan Emmerich. Aangekomen op Emmerich is er de mogelijkheid om zowel de BR01 1075 (SSN stoomlocomotief) als ook de V200 gelijktijdig op de foto te zetten. Hierbij de drietal mooiste foto’s van deze sessie.

Aangekomen op Utrecht Centraal is de korte vakantie toch echt afgelopen. Drie dagen voor zo’n reis zijn kort, maar wel leuk om te doen. Wellicht volgende keer weer als er een reis wordt georganiseerd.



Zoals al in het begin van het artikel verteld, heb ik ook een film gemaakt van deze reis.  Deze is hieronder te bekijken.