De volgende dag (15 augustus 2015) kom ik wederom langs station Victoria Falls. In tegenstelling tot de dag ervoor staat er een goederentrein gereed voor vertrek richting Zambia. De tractie wordt verzorgd door de 01.260 van Zambia Railways. De 01.260 is gebouwd bij General Electric (GE) in 1975 en is van het type U20C. Achter de locomotief hangt een lange sleep met ketelwagens die gebruikt wordt voor het vervoeren van benzine. Gezien de lading besluit ik om niet dichterbij een foto van deze trein te maken omdat ik dan alsnog door de machinist aangesproken kan worden dat ik geen foto’s mag maken. Desondanks geeft de foto toch een sfeervolle impressie.
Ook op 16 augustus 2015 ben ik in Victoria Falls en vandaag heb ik meer geluk met het maken van foto’s op het station. Langs het perron staan de luxe rijtuigen van Rovos Rail. Als tractie wordt gebruik gemaakt van de 1059 van de NRZ en tussen de locomotief en de rijtuigen van Rovos Rail zit (hoogstwaarschijnlijk) een koppelwagon. De koppelwagon wordt gebruikt omdat de rijtuigen van Rovos Rail waarschijnlijk niet direct achter de locomotief geplaatst kunnen worden. Rovos Rail biedt luxe treinreizen vanuit Zuid-Afrika naar binnenlandse als ook buitenlandse bestemmingen. Mocht je met deze trein meewillen dan is het aan te raden flink te sparen, want de reis Pretoria – Victoria falls kost je omgerekend in de goedkoopste suites ongeveer €1500,- voor een enkele reis.
Het einde van mijn rondreis nadert maar ik wil jullie niet deze foto onthouden die ik heb genomen in de buurt van het Hwange National Park. Om bij Hwange National Park te komen moet een spoor worden overgestoken. Aan het einde van een safaridag passeren we het spoor waar net tussen de bomen door nog de zon is te zien. Dit alles zorgt voor een fraaie foto waarmee ik tevens dit verslag afrond.