Soms is het leuk om op een andere manier te fotograferen als dat je normaal gewend bent. Zo kwam ik op het idee om de buffers van de rijtuigen tijdens de rit te fotograferen. Ik vind het zelf wel wat hebben.
Na terugkomst in Stadskanaal (2017) besluit ik een kleine snack uit het café te proberen. Met uitzicht op een stoomlocomotief is de smaak altijd goed. Probeer maar eens!
Ik besluit om langs het spoortracé te gaan staan om nog paar fraaie foto’s te maken. Ondanks dat een groot deel van het tracé kaarsrecht loopt, rijdt de trein niet heel snel. Bij de eerste overweg die ik tegenkom, parkeer ik de auto en wacht op de komst van de BR52 8060. Helaas voor mij komt de trein zonder rookpluim voorbij gereden. Desondanks vindt ik het met de mais op de achtergrond een fraaie plaat.
Zoals gezegd rijdt de trein niet zo snel en nadat de trein is langsgekomen rij ik snel naar een volgende locatie. Ondertussen is het maisveld ingewisseld voor een graanveld. Daarnaast is er dankzij de paarse bloemetjes wat meer kleur te vinden langs het spoor.
Het is tijd de STAR gedag te zeggen. Maar dat doen we niet voordat ook de achterkant van de trein is gefotografeerd zodat ook wat beter zichtbaar is welke wagens achterop meerijden. De achterste wagen werd oorspronkelijk gebruikt als conducteurswagen voor goederentreinen. In 1997 is deze wagen overgebracht naar de STAR en enkele jaren later kreeg deze wagen een grote revisie. Daarnaast werd de wagen omgebouwd tot aggregaatwagen. De ene laatste wagen wordt gebruikt als rijwielwagen. Ook deze wagen is door de STAR meerdere keren in revisie genomen en sinds 2011 is de wagen technisch weer als nieuw.