Verderop op het buitenterrein staat nog een stoomlocomotief van het type 14th class. De locomotief is gebouwd door Beyer Peacock & Co. In totaal zijn er 16 van dit type locomotief gebouwd tussen 1928 en 1929. Oorspronkelijk droegen de locomotieven de nummers 215-220 en 231-240, maar later zijn de locomotieven hernummerd. De locomotief op de foto had oorspronkelijk het nummer 240. In april 1985 is deze locomotief voor het laatst ingezet waarna in mei 1985 de locomotief werd overgebracht naar het museum.
Eenmaal weer in de loods zie ik een diesellocomotief die er nog redelijk uitziet. Het is een class DE3 die gebouwd is door English Electric in 1962. In mei 1994 is de locomotief uit dienst gehaald waarna de locomotief is overgebracht naar het museum.
De voorlaatste foto die ik maak is van een diesellocomotief van het type class DE1 die in 1952 door Davenport is gemaakt. De locomotieven uit deze serie hadden oorspronkelijk een 1000 nummer maar zijn door de NRZ hernummerd. De 0106 die in het museum staat had oorspronkelijk 1005 als nummer. De locomotief is in augustus 1985 uit dienst gegaan. Pas in 1991 werd de locomotief overgedragen aan het museum.
De laatste locomotief die ik op de foto zet is een class DE4 met locnummer 1407. Deze locomotief is in 1964 gebouwd door Brush Traction en is in maart 1994 uit dienst genomen. Net zoals bij eigenlijk alle museumstukken is duidelijk te zien dat het materieel vroeger betere tijden heeft gekend. Het is zonde dat er zoveel materieel bewaard wordt, maar dat er geen geld is om alles op te knappen. Hopelijk komen er snel betere tijden aan voor Zimbabwe zodat ook de pronkstukken uit dit museum weer in oude glorie herstelt kunnen worden.